Jak złapać Articuno, Zapdosa i Moltresa

Kilka Pokemonów w Red i Blue można zdobyć tylko w jednym stałym miejscu. Niektóre pojawiają się w świecie gry, niektóre dostajesz, a niektóre musisz wybrać. Ponieważ te gry nie posiadają funkcji hodowania wprowadzonej w drugiej generacji, to jest jedyny sposób, w jaki możesz zdobyć któregoś z tych Pokemonów na własnej wersji, więc bądź ostrożny.

Tak jak wszystkie inne gry Pokemon, Red i Blue oferują kilka jednorazowych okazji na złapanie Pokemonów, które gracz może zobaczyć w świecie gry.

Jeśli planujesz złapać jakiegoś z tych legendarnych Pokemonów, upewnij się, że zapiszesz stan gry przed próbą, ponieważ będziesz mieć tylko jedną szansę, aby je złapać. Jeśli przypadkowo pokonasz te legendarne stwory, znikną, pozostawiając ci puste miejsce w Pokedexie i dziurę w sercu. Staraj się stopniowo zmniejszać ich zdrowie i nanosić efekty statusu, takie jak paraliż lub sen, aby złapanie ich było łatwiejsze. Unikaj czegokolwiek, co mogłoby zmniejszyć ich zdrowie, gdy nie patrzysz, jak trucizna lub oparzenie. Poza tym – upewnij się, że masz przy sobie silne Pokemony, ponieważ to nie będzie łatwa walka.

Zapdos (#145, Electric / Flying)

Zapdos
Zapdos

Do złapania pierwszego z legendarnych ptaków niezbędna jest umiejętność Surf (HM03), którą otrzymujesz w Safari Zone w mieście Fuchsia City, oraz zdobycie piątej odznaki (w tym samym mieście) w celu jego aktywacji. Dostajesz się na Route 9, i płyniesz w dół rzeki znajdującej się niedaleko PokeCenter. Tam znajdziesz elektrownię zwaną Power Plant. W jej środku mieszka sporo elektrycznych Pokemonów, w tym i Zapdos. Przedostań się do najdalej położonego pomieszczenia, i zapisz tuż przed elektrycznym ptakiem.

Articuno (#144, Ice / Flying)

Articuno
Articuno

Po Articuno płyniemy przez drogi morskie prowadzące od Fuchisa City do Cinnabar Island. Po drodze natrafimy na mały archipelag zwany Seafoam Islands. Do rozwiązania łamigłówki, która blokuje nam dostęp do Articuno niezbędne będą HMy Surf i Strenght. Oba z nich dostajesz w Safari Zone. Wędrując po jaskini zauważysz białe kamienie leżące blisko prostokątnych dziur. Podchodzisz do nich, aktywujesz Strenght, i starannie wpychasz głazy do leżących najbliżej nich otworów. Jeśli „zatniesz" kamień w niewłaściwym miejscu, wystarczy wyjść i wejść do danej komnaty z powrotem. Upchanie wszystkich głazów we właściwe miejsce spowoduje zablokowanie silnego prądu blokującego przejście do Articuno. Dopłyń do niego i zapisz grę.

Moltres (#146, Fire / Flying)

Moltres
Moltres

Ostatniego członka legendarnego Trio spotykamy niemal na samym końcu gry, na drodze prowadzącej do Ligi Pokemon – Victory Road. Spotkasz go mniej więcej w środku jaskini, wystarczy że przepchniesz kilka głazów Strenghtem, a droga do Moltresa otworzy się sama. Po raz kolejny zapisz grę i przygotuj się do schwytania stworka.