Informacje o Pokemon Red

1. Cele Gry:
1. Pokonać wszystkich 8 trenerów którzy są członkami ligi i posiadają własne Gymy
2. Uzupełnić Pokedex, łapiąc pokemony zyskujemy ich dane aby zebrać wszystkie dane należy wymieniać się z kolegami, którzy posiadają drugą wersję gry.
3. Przejść 4 głównych trenerów Ligi oraz mistrza.
4. Wytrenować każdego pokemona

2. Sterowanie:
kontroler – poruszanie się po mapie, zarządzanie atakami
A – rozmowa z ludźmi, wybieranie przedmiotu, pokemona, wybór ataku itp. czynności
B – wyjście z menu
Start – rozpoczęcie gry
Select – ustawianie itemów według własnego uznania, ustawianie ataków według własnego uznania.

3. Menu Początkowe:
New Game
– rozpocznynamy nową grę,stary stan gry zostaje skasowany do następnego zapisu nowej.
Continue – kontynuacja gry od ostatniego zapisania jej
Options:
Text Speed – zamieniamy szybkość uzyskiwanego tekstu od ludzi spotkanych w grze
Fast – szybko Medium-średnio Slow – wolno
Battle Animation – animacja ataku tak – ON nie – OFF
Battle Style – Shift – po wygranej walce wybieramy innego pokemona do następnej, Set – walczymy jednym aż do jego zemdlenia.

4. Menu dostępne podczas gry:

  • Pokedex – Encyklopedia w której po wciśnięciu A mozemy podziwiać wiadomości o złapanych stworkach
    • Data – Wiadomości o pokemonie
    • Cry – głos pokemona
    • Area – teren w którym dany pokemon występuje
    • Quit – wyjście do menu
  • Pokemon – Tutaj zarządzamy Pokemonami dostępnymi w drużynie możemy wykonać z nimi trzy czynności:
    • Stats – oglądamy dane danego zwierzaka:
DaneOpis
Attackmoc zadanego ataku
Defensemoc obrony przed zadanym atakiem
Speedszybkość pokemona decydująca o tym kto pierwszy w danej rundzie zaatakuje
Specialspecjalna moc pokemona
Typetyp pokemona (może być ognisty, ognisto/latający itp)
HPilość punktów życia
PPpunkty mocy
OTimię trenera
ID NO.numer ID
EXP Pointspunkty uzyskane za wygrane walki po przekroczeniu poziomu
Level UPpounkty potrzebne do przejścia kolejnego poziomu
NO.numer w Pokedexie
techniki4 ataki (nie może być więcej) jezeli będziemy chcieli nauczyć naszego stworka nowego ataku (a on będzie już umiał 4) będziemy musieli wybrać jakiś mniej skuteczny od tego, można także odmówić nauki nowego ataku.
  • Switch – wybieramy Pokemony na liście sześciu według własnego uznania.Ten ,który jest najwyżej pierwszy wychodzi do walki (jeżeli jakiś na górze zemdlał to do walki zostanie wybrany pierwszy od góry)\
  • Item – przedmioty używane do leczenia, klucze do drzwi, przedmioty itp.Możemy przechowywać do 20 przedmiotów.\
    • Use – używamy przedmiotu na mapie lub pokemonie\
    • Toss – wyrzucamy niepotrzebny już przedmiot (niektórych nie można)\
  • Imię gracza – oglądamy zdjęcie, zebrane pieniądze i odznaki\
  • Save – zapisujemy stan gry(nie można zrobić tej czynności podczas walki)\
  • Option – patrz 3 punkt

5. nasza pierwsza walka:
Aby walczyć z dzikimi pokemonami musimy wejść w trawę lub do jaskini, by walczyć z trenerami wystarczy do nich podejść.Rozpoczynamy walkę:
Walka toczy się w turach (wybieramy atak, patrzymy na jego efekt i otrzymujemy kontratak od przeciwnika i znowu nasza kolej).Podczas naszej rundy możemy zaatakować ,lub zastosować jakiś przedmiot leczniczy na pokemonie (oczywiście jeżeli jest wymagane aby to zrobić).
Strategia walki:
*Jeżeli chcemy zdyskwalifikować pokemona używamy najsilniejszych ataków (na początku gry są nimi Tackle, Scratch, Gust i Peck(dwa ostatnie używane przez ptaki).
*Aby zmniejszyć punkty obrony lub szybkości pokemona przeciwnika stosujemy dostępne na początku gry ciosy Leer, Growl itp.
*Stosujemy się także do wiadomości jaki pokemon jest słaby na dany rodzaj(korzystając z tabeli mamy dwukrotną szansę wygrać rundę.

Twój/przeciwnika
normalny
ognistyaaOOO
trawiastyOOOO
lodowyOOOO
wodnyOOO
elektrycznyOO
trującyOO
ziemnyOOOO
walczącyOOO
latającyOOO
chrząszczOOO
duchOO
smokO
kamieńOOOO
psychoOO

6. Menu Walki:
Fight
 – Wybieramy z pośród dostępnych ataków ten, który chcemy użyć na przeciwnika
PKM „POKEMON” – jeżeli nasz sobie nie radzi w walce, wybieramy innego którym sprubujemy atakować dalej (używamy tej opcji kiedy pokemon jest zdezorientowany, sparaliżowany i w innych przypadkach)
Item – zamiast atakować możemy użyć jakiegoś przedmiotu leczniczego na wybranym pokemonie
Run – Jeżeli uważamy ,ze dziki pokemon jest za silny ,lub po prostu nie chce nam sięwalczyć zwiewamy z pola walki (podczas walk trenerskich nie możemy użyć tej opcji)nie zawsze jednak dziki pokemon pozwoli nam uciec.

7. Pokemon Center:
-Darmowe Leczenie – Aby wyleczyć zmęczone zwirzaczki po wejściu do PKM Center idziemy w górę i rozmawiamy z panią za ladą,na pytanie odpowiadamy Yes ,oddajemy Poke Balle a ona je leczy (nic nie płacimy)
-Komputer – Jeżeli chcemy sprawdzić pokemona niedawno złapanego, zobaczyć wygraną drużynę Ligi (opcja dostępna po przejściu gry),zostawić przedmiot lub coś w tym stylu korzystamy z komputera stojącego w każdym Poke Center w prawym końcu korytarza.
*Bills PC – korzystając z tej opcji zarządzamy złapanymi Pokemonami
-Withdraw – wybieramy Pokemona którego chcemy sobie wziąść
-Deposit – z 6 pokemonów które mamy przy sobie wybieramy tego z którym na razie nie chcemy chodzić
-Relase – wypuszczamy wybranego zwierzaka na wolność (po tej operacji jego dane pozostają w Poke dexie)
-Change Box – jeżeli pudełko z pokemonami jest pełne wybieramy tą opcję aby ustawić puste.Korzystamy z tej opcji także jeżeli chcemy zrobić coś z dawniej złapanymi pokemonami.
*„Imię gracza” PC – Przechowujemy tutaj wszystkie przedmioty które na razie nie są nam potrzebne.
-Withdraw – wyjmujemy potrzebny przedmiot, TM lub HM
-Deposit – niepotrzebny chowamy w komputerze
-Toss – można też wyrzucić
*Prof Oaks PC – Ta opcja to coś jak gadka przez telefon, kontaktujemy się z Oakiem aby on zobaczył nasze dane Pokedexowe.Widząc nasze wysiłki ocenia czy się staramy ,czy nie.
*Hall Of Fame – Po przejściu ligi oglądamy naszą drużynę w PC

8. Łapiemy Pokemona:
Nie możemy przecież ciągle walczyć prezentem od Oaka, oto praktyczny kursik jak zdobywać przyjaciół:
Przykład:
Pidgey lw14 i nasz pokemon przypuśćmy Pikachu lw14
Starajmy się nie korzystać z ataków elektrycznych, bo Pidgey może od razu zemdleć więc wybieramy inne np.Quick Attack
Jeżeli widzimy ,ze Pidgey ma 3/4 wykorzystanych punktów HP to rzucamy PokeBalem, lub inną kulą
Przykład2:
Czasami się zdarza ,że trafimy na Pokemona dwa razy słabszego od naszego ,a za wszelką cenę chcemy go złapać.W takim przypadku wybieramy Pokemona który jest tego samego rodzaju co nasza zdobycz
Magmar lw36 i nasz pokemon Charizard lw70
Korzystamy z najsłabszego ataku ognistego (Magmar też jest ognisty i w pewnym stopniu atak odbiera mu mniej)
Jeżeli atak nie daje żadnego skutku odwołujemy się do trochę mocniejszego.
Co zrobić jeżeli nie mamy pokemona tego samego rodzaju?
Wtedy wybieramy najsłabszy cios (proste)
Przykład3:
Co zrobić jeżeli rzadki pokemon podczas każdego spotkania ucieka(np.Abra, Growlite)?
Wtedy jesteśmy zmuszeni zoastosować się do podstępu.Wybieramy pokemona potrafiacego uśpić (doskonale nada się Jiglyypuff, Clefairy, Butterfree)
Podczas spotkania korzystamy z ataku usypiającego i dopiro atakujemy ,po dwóch rundach próbujemy rzucać bo może się w każdej chwili obudzić.

9. Pokemonowi Liderzy:

Brock: Pewter City
Odznaka zwiększa siłę Pokemona, umożliwia korzystanie z Flascha
specjalność: kamienne pokemony, odznaka Boulder
Misty: Cerulean City
Pokemony do 30lv nas słuchają,możemy korzystać z Cut.
specjalność: wodne pokemony, odznaka Cascade
LT.Surge: Vermilion City
Wzrasta szybkość pokemonów, mozemy korzystać z Fly.
specjalność: elektryczne pokemony, odznakaThunder
Erika: Celadon City
Pokemony do 50lv nas słuchają,możemy korzystać z Strenght.
specjalność: roślinne pokemony, odznaka Rainbow
Sabrina: Saffron City
Pokemony do poziomu 70 nas słuchają
specjalność: pokemony psycho, odznaka Marsh
Koga: Fuchsia City
Wzrasta obrona pokemonów, możemy korzystać z Surf
specjalność: pokemony trujące, odznaka Soul
Blaine: Cinnabar wyspa
Specjalne zdolności się podnoszą
specjalność: pokemony ogniste, odznaka Volcano
Giovanni: Virdian City
Pokemony na każdym poziomie nas słuchają
specjalność: pokemony walcząco–ziemne, odznaka Earth

10. Małe prace:
-Zmieniamy nicki pokemona – po złapaniu pokemona pokazuje się pytanie ,jeżeli odpowiadamy Yes możemy wpisać wymyślone imię naszego pokemona.Jeżeli chcielibyśmy zmienić imię pokemona już wytrenowanego to idziemy do Lavender Town i tam w domku po środku miasta mieszka człowiek umożliwiający nam zmianę imienia.
-Zatrzymujemy ewolucję – zdarza się że nie chcemy aby nasz pokemon ewoluował,jeżeli chcemy zaniechać tej czynności to: podczas jego ewolucji wciskamy B i on przestaje.Jednak pokemon traci w HP i punktach ataku i tak dalej.

11. 4 sposoby uzyskania pokemona:
1# – poprzez złapanie go jako dzikiego zwierzaka
2# – dostajemy go od osób spotkanych w grze ,lub znajdujemy zamkniętych w pokeballach
3# – w niektórych częściach gry mamy okazję zobaczyć rzadkiego pokemona stojącego w jakimś miejscu.
Przykładem w Red, Blue i Yellow jest: Zapdos, Kabuto lub Omanyte, Articuno, Moltres i Mewtwo
4# – poprzez połączenie kabelkiem, pokemony szybciej się rozwijają.

12. Game Link Cable
Wiele pokemonów nie mieliśmy okazję złapać,ale kolega posiadający inną wersję gry miał takiego farta. Co robić? Potrzebny jest Link Cable sprzedawany oddzielnie.
1. podłanczamy kabelek do dwóch GB
2. każdy gracz wkłada carta do swojego GB i włancza grę
3. idziemy do pobliskiego Poke Center i równocześnie rozmawiamy z dziewczyną stojacą obok komputera.
4. wybieramy opcję
-Coloseum – W tej opcji walczymy wytrenowaną drużyną z kolegą.Nie mozemy używać opcji Item, przegrany gracz traci połowę pieniędzy.
-Trade Center – W tej opcji tobie wyświtla się wykaz posiadanych pokemonów kolegi a jemu twoje zwirzaczki.Po wybraniu przez dwóch graczy wymarzonego pokemona rozpoczyna sieprzesyłanie (w tym momencie nie można wyjmować carta, wyłanczać konsolki, lub odczepiać kabelka).Po wymianie trafia do pokedexu nowa strona i już.‍